Uvoz i registracija uvezenog auta

Echo49teen

New member
Ajmo ekipa ako netko točno zna proces da upotpuni priču i odgovori na nepoznanice. Već sam pisao da sam dobio u nasljedstvo odnosno na poklon citroena od tete. Drugi tjedan trebam ići rješiti papire ali sam zaglibio jer su mi ispostavili jednu kaznu koja je malo prevelika da ju sada ikako platim, s toga ću pisati auto na majku. Ajmo sada redom. Teta bi došla po majku, otišla s njom u Sloveniju, tamo bi kod njihovog javnog bilježnika napravila darovni ugovor, onda bi ju dopeljala natrag, auto ostavila kod nas i ja bi joj vratio tablice kada obavim.

1. znam da auto sa stranim tablicama ne mogu dopeljati na carinu, nego trebaju biti probne tablice...sad je moje pitanje, da li ona mora u Sloveniji skinuti tablice, uzeti njihove zoll ili probne tablice i putno osiguranje pa dopeljati auto kod nas ili može dopeljat na svojim još važećim tablicama, skinuti ih i odfurat sa sobom nazad a ja kod nas tražim probne tablice pa idem u proceduru?

2. gdje točno idem tražiti sa brojem šasije potvrdu proizvođača, u ZG ima više salona i sve pa ako bi me netko uputio tko to izdaje, jer može bilo koji ili mora neki određeni

3. da li nakon toga idem lokalno kod sebe prvo na homologaciju pa onda na carinjenje ili prvo ide carinjenje pa homologacija

4. kod prve tri stavke ima li nešto drukčije od navedenog ili ako imate kakav savjet pucajte slobodno
 

deda

New member
Vozilo iz EU nema carinjenja,nego ideš na poreznu upravu po mjestu boravka.Ne pitaj i ne očekuj odgovore ,rekla kazala, po forumima,ljepo odi tamo i sve pitaj,jer svaka općina ima svoja pravila i zakone,da se nebi iznenadio.Kada kupiš ili dobiješ auto u bilo kojoj zemlji EU,imaš ga pravo voziti doma ako je registriran u toj zemlji.Na granici ne moraš ništa prijavljivat,jer nemaš kome,a kako ćeš rješiti tablice i odjavu,to je stvar tebe i bivšeg vlasnika.
 

Echo49teen

New member
Ne radi porezna nego carina procjenu. Auto nakon što uzmem potvrdu proizvođača o sukladnosti i obavim homologaciju vozim na carinarnicu da procjene vrijednost i izračunaju posebni porez na motorna vozila.
 

deda

New member
Ma da carina,ali u ispostavi prema mjestu boravka.Možeš voziti auto sa registracijom dotićne zemlje,ako ti vlasnik da,tj ne odjavi auto,ili uzmeš col osiguranje,pa sve odma rješiš.U nekim zemljama to nije potrebno jer se kod njih ne treba odjaviti auto,pa tablice hitiš kad dođeš doma.
 

vborovic

C5 modifikator
Ne baš, auto stranog vlasnika može se voziti samo i isključivo ako je vlasnik u njemu, nema nikakve druge legalne kombinacije (e sad, u kojoj mjeri je to samo slovo na papiru, a u kojoj se provodi je sasvim druga priča)
 

vborovic

C5 modifikator
Po sjećanju dok sam ja radio uvoz svojega, pa bio otprilike upućen u procedure (al nemoj me 100% loviti za riječ):

1. Mislim da je ovo svejedno, važno je da je auto registriran i osiguran (ove zoll, dnevne/tjedne tablice su u pravilu dok uzimaš neregistriran auto - prodavači rabljenih najčešće), pa da imaš legalan auto na cesti, u slučaju nesreće u prometu, da ima važeću policu

2. Generalni uvoznik - u slučaju Citroena -> Citroen Hrvatska

3. Ako se nešto nije promijenilo: carina -> stanica za tehnički -> carina

4. Ako se sjetim nečega konkretnijeg, budem napisao, ja sam to rješavao prije skoro 2 godine
 

deda

New member
Možeš voziti auto sa stranim tablicama ako si ga kupio vani,a i kod nas, imaš rok od 15 dana za vožnju,naravno ako rega vrijedi do tada i prodavač ti dozvoli.Nemojte pričati da se ne smije ,jer svi skoro tako rade koji ga kupe vani i nema nikakvih pravnih zapreka.
 

vborovic

C5 modifikator

ZlatkoC4

Well-known member
http://autoklub.jutarnji.hr/voznja-na-stranim-tablicama/1114812/

http://www.glasistre.hr/vijesti/arhiva/322803

... dalje mi se ne raspravlja, pun interent iste diskusije, postoje određene iznimke/situacije (tipa službeni auto strane firme sa stranim tablicama koja ima poslovnicu u HR), ali ono što ljude u pravilu najviše zanima, voziti auto člana familije/prijatelja sa stranim tablicama, ne bez vlasnika auta u vozilu, provjereno na policiji i carini ...
punomoč ne služi za vozikanje več ima trajanje od do. I to upravo služi dok ne odradiš posao prjevoda i naravno plačanja poreza. U slučaju da ga uvoziš. Ako pak ideš u drugu državu samo kao gost na par dana sa autom koje ne glasi na tebe, a vlasnik vozila nije sa tobom opet ti je potrebna punomoč vlasnika i to je zakonski valjano u EU.
 

vborovic

C5 modifikator
A pa uvoz je uvoz, to je sasvim nešto drugo ... a na stranicama HAK-a ima jednostavno da jedostavnije ne može navedeno:

"Smije li hrvatski državljanin u Hrvatskoj upravljati vozilom stranih registarskih oznaka? Temeljem Konvencije o privremenom uvozu, Carinskog zakona i Uredbe o provođenju Carinskog zakona, hrvatski državljanin ne može upravljati vozilom stranih registarskih oznaka u Republici Hrvatskoj.
Iznimke su kad hrvatski državljanin posjeduje važeću radnu ili boravišnu vizu države u kojoj je vozilo registrirano, ili je u vozilu prisutan vlasnik vozila."
 

ZlatkoC4

Well-known member
A pa uvoz je uvoz, to je sasvim nešto drugo ... a na stranicama HAK-a ima jednostavno da jedostavnije ne može navedeno:

"Smije li hrvatski državljanin u Hrvatskoj upravljati vozilom stranih registarskih oznaka? Temeljem Konvencije o privremenom uvozu, Carinskog zakona i Uredbe o provođenju Carinskog zakona, hrvatski državljanin ne može upravljati vozilom stranih registarskih oznaka u Republici Hrvatskoj.
Iznimke su kad hrvatski državljanin posjeduje važeću radnu ili boravišnu vizu države u kojoj je vozilo registrirano, ili je u vozilu prisutan vlasnik vozila."
pa to sam i rekao uvoz je uvoz i uz punomoč obaviš sve. Isto tako sam naveo da ako putuješ u druge zemlje moraš imati punomoč te osobe. Nigdje nisam spomenio vozikanje autu sa stranim tablicama. Za to postoje probe u slučaju uvoza.

Što je dozvola za upravljanje tuđim vozilom u inozemstvu (punomoć)? Dozvola za upravljanje tuđim motornim vozilom u inozemstvu je unificirani obrazac FIA-e koji, sukladno čl. 35 Bečke konvencije o cestovnom prometu iz 1968., izdaje Hrvatski autoklub na hrvatskom, engleskom i francuskom jeziku. Potrebna vam je kada upravljate tuđim vozilom izvan granica Republike Hrvatske i služi kao dokaz upravljanja vozilom uz pristanak vlasnika.
 

deda

New member
Brkate punomoći i pravo na vožnju,Sasvim je druga igra ako KUPIŠ auto vani,to nema veze sa ovim pravilima.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Brkate punomoći i pravo na vožnju,Sasvim je druga igra ako KUPIŠ auto vani,to nema veze sa ovim pravilima.
je točno tako deda.
malo smo otišli u krivu temu.:grin:
ovdje se radi o kllasičnom unusu vozila.:D
 

Echo49teen

New member
Pokusne pločice

Prilaže se:

obrazac zahtjeva za izdavanje pokusnih pločica
knjižica vozila (za vozila registrirana do 1. srpnja 2013.)
30 kuna u državnim biljezima,
dokaz o uplati: - za duguljaste - 45 kuna; za četvrtaste - 30 kuna, putem uplatnice koja se podiže u policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji ili općom uplatnicom na IBAN državnog proračuna HR1210010051863000160, model HR65, poziv na broj 7005-450-OIB
osobna iskaznica

Ovo vrijedi za odjavljena i osigurana vozila, dok je za uvezena, odnosno unesena vozila potrebno priložiti i dokaz o plaćenom osiguranju i dokaz o vlasništvu vozila.

...ovo sam našao na stranici mupa...može netko dati odg o kakvom je osiguranju riječ, da li o trenutno važećem slovenskom osiguranju ili putnom osiguranju koje bi trebalo tamo kupiti ili o osiguranju koje se plaća kod nas prije tehničkog ili nešto četvrto?
 

vborovic

C5 modifikator
AKo govorimo o klasičnom uvozu, onda je osiguranje ili trenutno važeče slovensko ili ono "izvozno" osiguranje (žute tablice)
 

Dalibor

Dado Tornado
možda bi to ovako trebalo ići, samo što kod tebe nema plaćanja auta nego darovni ugovor koliko sam razumio

potvrda proizvođača je dokaz o CO2 emisiji koju izdaje citroenov zastupnik u hrvatskoj

dodatni troškovi uvoza bi bili troškovi dostave (gorivo, šlep služba, gablec u minhenu...)

 
Na vrh